fredag 10. september 2010

Sjal til Stine

En god venninne av meg spurte om jeg ikke kunne strikke et sommersjal til henne. Det hadde jeg selvsagt lyst til så vi tok oss en tur på garnrommet. Stine falt for garnet Suri Lace Alpaca fra Cherry Tree Hill Yarn. Fargen Indian Summer.

Jeg har brukt laaaang tid på å finne et passende mønster til garnet. Hadde tidlig bestemt meg for å lage mønstret selv og det ble en del prøving og feiling før jeg bestemte meg for hvordan sjalet skulle se ut. Det er jo noe med å finne et mønster som passer både til den personen som skal ha sjalet, og et mønster som passer til garnet. Suri Lace Alpaca er utrolig tynt og lett, 50g gir ca 400m. Indian Summer er min favoritt farge også, håndfarget i herlig lilla, rosa, gul og brun.¨

008

Jeg har brukt pinner nr. 3 og det ferdige sjalet veier bare 92g! Har fått hyggelig tilbakemelding på at sjalet ble godt mottatt hos sin nye eier.

007

012

004

003

001

PS: Mamma bare elsker å være modell som dere ser ;) Hihihi

2 kommentarer: